Hendrik Walda

Sinds de aanschaf van mijn eerste spiegelreflexcamera kwam ik er al snel achter dat er erg veel mogelijk is; zowel creatief als qua mogelijke instellingen. En omdat er nog zoveel te leren is heb ik me in juni 2009 aangemeld bij de fotoclub. Daar leerde ik alles over diafragma's en sluitertijden en wat deze instellingen tot gevolg hebben. Maar ook zaken als compositie, de regel van derden, kleur versus zwart-wit, etc. werden me geleerd. Al deze kennis heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik in 2016 tot Fotograaf van het Jaar ben verkozen. Buiten de fotoclub zegt het niet zoveel, maar binnen de fotoclub is het het 'hoogst haalbare'. En daar ben ik best een beetje trots op.

Momenteel neem ik tevens deel aan de Portret/Model-groep en heb daar al diverse fotoshoots meegemaakt. Erg leuk en leerzaam om te doen.

Naast het maken van portretfoto's vind ik het leuk om het vak van sportfotografie te beoefenen. Maar ik vind het ook heerlijk om een dag in de dierentuin of in de natuur te vertoeven.

Foto's van Hendrik: